Kako pravilno izvoditi Kegelove vežbe i zašto su važne?

06.05.2024
kegelove-vezbe-miter

Kegelove vežbe su vežbe koje pomažu u jačanju mišića karličnog dna. Ovi mišići podržavaju organe u Vašoj karlici, kao što su bešika, creva i vagina, te omogućavaju kontrolu funkcija kao što su mokrenje, defekacija i seks. Kegelove vežbe uključuju stezanje i opuštanje mišića karličnog dna kako bi se ojačali.

Zašto su Kegelove vežbe važne?

Kegelove vežbe mogu pomoći u prevenciji ili smanjenju problema kao što su:

Ove vežbe mogu takođe imati pozitivan uticaj seksualno zdravlje i orgazme. I muškarci i žene mogu imati koristi od Kegelovih vežbi.

Kako Kegelove vežbe funkcionišu?

Kegelove vežbe pomažu u održavanju „kondicije“ mišića karličnog dna. Slično kao što jačate druge mišiće u telu podizanjem tegova, Kegelove vežbe su način da mišići karličnog dna ostanu jaki. Kegelove vežbe mogu Vam dati bolju kontrolu nad bešikom i crevima, te sprečiti da mišići karličnog dna oslabe.

Ako su ovi mišići slabi, može doći do curenja urina, fekalija ili nevoljnog ispuštanja gasova. Mišići karličnog dna mogu oslabiti s godinama ili zbog trudnoće, porođaja ili operacije.

Ko treba da radi Kegelove vežbe?

Sve što izaziva stres na mišiće karličnog dna može ih oslabiti. Neki od uzroka slabljenja su:

  • Trudnoća
  • Porođaj, uključujući carski rez
  • Prekomerna težina ili gojaznost
  • Operacija u karličnom predelu
  • Starenje (mišići prirodno slabe s godinama)
  • Prekomerno naprezanje tokom defekacije ili hronični kašalj

Međutim, Kegelove vežbe nisu za svakoga. Previše vežbanja ili vežbanje kada nije potrebno može dovesti do prevelike napetosti ili stezanja mišića.

Trudnoća i Kegelove vežbe

Trudnice mogu imati koristi od Kegelovih vežbi jer mogu olakšati porođaj. Ove vežbe mogu poboljšati kontrolu mišića tokom porođaja i pomoći u:

  • Kontroli bešike
  • Jačanju mišića koji podržavaju težinu fetusa
  • Pritisku tokom vaginalnog porođaja
  • Oporavku perineuma nakon porođaja

Kako pronaći mišiće karličnog dna?

Da biste pronašli mišiće karličnog dna, pokušajte da zaustavite tok urina dok sedite na WC šolji. Ova metoda služi samo za pronalaženje mišića, a ne za stalnu praksu. Takođe, možete zamisliti da sprečavate ispuštanje gasova. Još jedan način je umetanje prsta u vaginu i stiskanje mišića oko njega. Ako osećate pritisak, to su mišići koje treba da vežbate (ukoliko se odlučite na ovakvu proveru, vodite računa o higijeni ruku i koristite medicinske rukavice).

Kako izvoditi Kegelove vežbe?

Ako ste zainteresovani da počnete sa primenom Kegelovih vežbi, važno je da krenete polako i da ne očekujete brze rezultate. Kegelove vežbe služe za jačanje mišića karličnog dna, koji podržavaju vašu bešiku, creva i druge organe u karlici. Kada su ovi mišići jaki, manja je verovatnoća da ćete imati probleme poput urinarne inkontinencije ili problema sa kontrolom creva.

Kegelove vežbe se izvode tako što se mišići podižu, drže i zatim opuštaju. Počnite sa nekoliko vežbi, a zatim postepeno povećavajte vreme i broj vežbi u svakom setu. Preporučuje se da radite dva do tri seta ovih vežbi dnevno.

Prvi koraci u Kegelovim vežbama

Pre nego što započnete redovni plan vežbanja, važno je da pronađete svoje mišiće karličnog dna. Kako je ranije pomenuto, možete to učiniti tako što ćete pokušati zaustaviti tok urina dok sedite na WC šolji, ili tako što ćete stisnuti mišiće kao da pokušavate sprečiti ispuštanje gasova. Kada pronađete ove mišiće, možete početi sa vežbanjem.

Plan vežbanja za početnike

Evo predloga kako da započnete sa Kegelovim vežbama:

  1. Pronalaženje mišića karličnog dna: Koristite prethodno navedene tehnike da biste se uverili da ste pronašli prave mišiće.
  2. Početak sa kratkim zadržavanjem: Zategnite mišiće karličnog dna i držite ih tri sekunde, zatim ih opustite tri sekunde. Ovo je jedan Kegel.
  3. Ponavljanje: Pokušajte da uradite ovo 10 puta. Ako je preteško, smanjite na pet ponavljanja dok ne ojačate. Ovo je jedan set.
  4. Učestalost: Radite jedan set ujutro i jedan set uveče.
  5. Postepeno povećavanje: Kada se osetite spremnim, povećajte trajanje stezanja i opuštanja na pet sekundi. Takođe, povećajte broj ponavljanja na 10 u nizu.
  6. Povećajte broj setova: Kada dosegnete 10 ponavljanja po setu, povećajte broj setova sa dva na tri puta dnevno.

izvodjenje-kegelovih-vezbi

Sa redovnim vežbanjem, Kegelove vežbe mogu doneti značajne prednosti Vašem zdravlju.

Kako da budete sigurni da li ispravno radite Kegelove vežbe?

Kegelove vežbe ne bi trebalo da izazivaju bol. Ako osećate bol u stomaku, donjem delu leđa ili glavi nakon vežbanja, verovatno ne radite vežbe ispravno. To može značiti da zadržavate dah ili koristite pogrešne mišiće. Ako imate problema sa pronalaženjem mišića ili osećate bol, najbolje je da se obratite stručnjaku ili zdravstvenom radniku za pomoć.

Kako znati da li su mišići karličnog dna jaki?

Jaki mišići karličnog dna dovode do manje „nezgoda“, manje potrebe za čestim mokrenjem ili defekacijom, i bolje kontrole bešike i creva. Ako možete lako izvesti Kegelove vežbe, to je znak da su Vaši mišići jaki.

Koliko jako treba da stisnete tokom Kegelovih vežbi?

Treba da stisnete dovoljno jako da osetite napetost u mišićima karličnog dna, ali ne toliko jako da stežete mišiće stomaka, butina, leđa ili zadnjice. Izbegavajte zadržavanje daha dok radite Kegelove vežbe.

Da li je bolje raditi Kegelove vežbe sedeći ili stojeći?

Kegelove vežbe možete raditi sedeći, stojeći ili ležeći. Ako su Vam mišići slabi, najbolje je da počnete ležeći.

Koliko dugo treba da zadržite Kegel?

Kada počinjete, uradite onoliko Kegela koliko Vam je lako izvesti. Na primer, pet Kegela gde držite po tri sekunde svaki, dva puta dnevno. Postepeno povećavajte broj ponavljanja i vreme držanja (stisak odnosno kontrakcija mišića).

Šta su Kegelove kugle?

Kegelove kugle su posebni uređaji koji se zadržavaju i nose unutar vagine. Pomažu u jačanju mišića karličnog dna. Kugle su obično okrugle ili približno okruglog oblika, i umetnu se u vaginu slično kao tampon. Mišići karličnog dna drže kuglu na mestu dok obavljate svoje dnevne aktivnosti. Možete početi sa nošenjem kugle nekoliko minuta dnevno, a zatim postepeno povećavati vreme.

Koliko vremena je potrebno da se vide promene?

Rezultate možete očekivati nakon šest do osam nedelja. Vreme zavisi od toga koliko ste redovni u vežbanju i koliko su vam mišići slabi ili jaki.

Mogu li muškarci raditi Kegelove vežbe?

Muškarci ili osobe koje su rođene kao muškarci takođe mogu imati koristi od Kegelovih vežbi. Mogu pomoći u slučajevima urinarne inkontinencije, prostatitisa i benignog hiperplastičnog povećanja prostate (BPH). Kegelove vežbe mogu takođe poboljšati seksualni užitak kao i jačinu orgazma.

Kada potražiti stručnu pomoć?

Ako imate problema sa izvođenjem Kegelovih vežbi, zdravstveni radnik može preporučiti biofidbek ili električnu stimulaciju mišića karličnog dna. Biofidbek uključuje umetanje sonde u vaginu, dok električna stimulacija koristi blage struje kako bi izazvala reakciju mišića. Ne oklevajte da potražite pomoć ako niste sigurni da li pravilno radite vežbe.

Kegelove vežbe i IALUNA® vaginalete: Kombinacija za optimalno zdravlje

Redovno izvođenje Kegelovih vežbi pomaže u jačanju mišića karličnog dna i poboljšava kontrolu bešike i creva. Međutim, ove vežbe ne rešavaju sve probleme sa zdravljem karlice i vagine. Da bi se postigli optimalni rezultati, korisno je kombinovati Kegelove vežbe sa primenom IALUNA® vaginaleta.

Zašto koristiti IALUNA® vaginalete uz Kegelove vežbe?

IALUNA® vaginalete sadrže hijaluronsku kiselinu koja pomaže u održavanju hidratacije i elastičnosti vaginalne sluzokože. Sa starenjem, vaginalna suvoća i smanjena elastičnost mogu izazvati nelagodnost, pa čak i bol tokom seksualnog odnosa. Ove vaginalete su dizajnirane da se bore protiv tih simptoma i poboljšaju opšte zdravlje vaginalnog tkiva.

Kako IALUNA® vaginalete deluju?

Hijaluronska kiselina u IALUNA® vaginaletama pomaže u brzom zaceljivanju i regeneraciji vaginalne sluzokože i grlića materice. Takođe, ove vaginalete vraćaju elastičnost vaginalnom tkivu i smanjuju neprijatnost izazvanu suvoćom. Kada se koriste redovno, mogu značajno poboljšati osećaj komfora i smanjiti rizik od infekcija.

Prednosti kombinacije Kegelovih vežbi i IALUNA® vaginaleta

Kada kombinujete Kegelove vežbe sa IALUNA® vaginaletama, dobijate dvostruku korist:

  1. Jačanje mišića: Kegelove vežbe jačaju mišiće karličnog dna, što poboljšava kontrolu bešike i creva i može smanjiti rizik od prolapsa.
  2. Poboljšanje vaginalnog zdravlja: IALUNA® vaginalete pomažu u održavanju zdrave i elastične vaginalne sluzokože, smanjujući suvoću i nelagodnost.

Ova kombinacija može biti posebno korisna za žene koje se suočavaju sa simptomima starenja, poput smanjene elastičnosti, vaginalne suvoće i bolova tokom seksualnog odnosa.

Kako koristiti IALUNA® vaginalete

IALUNA® vaginalete se koriste tako što se umetnu u vaginu uveče, pre spavanja. Vaginalete se tope na telesnoj temperaturi, osiguravajući da se aktivni sastojci potpuno apsorbuju. Zbog jedinstvene formulacije, ne dolazi do neprijatnog curenja sadržaja ujutru.

Dodatne prednosti IALUNA® vaginaleta

Ekstrakt Gotu Kole, koji je jedan od sastojaka IALUNA® vaginaleta, deluje slično kao ulje kantariona, pomažući u zaceljivanju i obnovi sluzokože vagine i grlića materice. Redovna upotreba može značajno poboljšati kvalitet života i vratiti samopouzdanje.

Kombinacija Kegelovih vežbi i IALUNA® vaginaleta može Vam pomoći da postignete optimalno zdravlje karlice i vagine. Kegelove vežbe jačaju mišiće, dok IALUNA® vaginalete poboljšavaju hidrataciju i elastičnost sluzokože. Ako imate pitanja o pravilnom izvođenju Kegelovih vežbi ili upotrebi IALUNA® vaginaleta, obratite se svom lekaru ili izabranom ginekologu za dodatne informacije i savete. Uvek možete pisati i nama, popunjavanjem forme ili ostavljanjem komentara na kraju ovog bloga.

Komentari

Trenutno nema komentara.


    Kontaktirajte nasNaš farmaceut je tu u svakom momentu da odgovori na pitanja.

    Kako bismo Vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica koristi kolačice (cookies) U redu