Besplatna dostava za registrovane korisnike prilikom prve kupovine!

Pridružite se našoj zajednici i uživajte u ekskluzivnim pogodnostima i popustima.

Registruj se
miter-popup

Besplatna dostava za registrovane korisnike prilikom prve kupovine

Nemate proizvoda u korpi.

Menopauza i inkontinencija

24.11.2021

Intimno zdravlje svake žene je vrlo osetljiva i široka tema. Menopauza predstavlja završnu fazu reproduktivnog perioda žene i može početi u periodu između 40. i 60. godine (u proseku oko 50. godine). Većina žena je upoznata sa simptomima menopauze kao što su: naleti vrućine (valunzi), promene raspoloženja, umor, nesanica, vaginalna suvoća i atrofija. Međutim, tegoba koja se može vrlo često pojaviti jeste i učestalo mokrenje. Učestalo mokrenje je vrlo delikatna tema o kojoj se malo govori, ali važno je da znate da rešenje postoji! Upravo zbog toga, veoma je važno da izađemo iz zone komfora i počnemo da govorimo o ovom problemu!

U menopauzi dolazi do smanjenja funkcije jajnika i samim tim smanjene produkcije glavnog polnog hormona – estrogena. S tim u vezi, svi problemi, tj. simptomi koje prate menopauzu su upravo posledica smanjene sinteze ovog hormona.

Često mokrenje u menopauzi ili inkontinencija mogu remetiti obavljanje svakodnevnih aktivnosti jer se neodložna potreba za odlaskom u toalet, odnosno mokrenjem, može javljati u bilo kom trenutku u toku dana ili tokom noći. Iz tog razloga ovo ne treba da bude tabu tema, već tema o kojoj se otvoreno govori jer se uz adekvatan tretman i određene vežbe ovaj problem može ublažiti.

U menopauzi usled smanjenog nivoa estrogena u organizmu, dolazi do stanjivanja sluzokože i slabljenja mišića urogenitalnog trakta. Odnosno, mišići male karlice slabe, postaju manje elastični i cela intimna regija postaje suvlja, što rezultuje pojavom vaginalne suvoće i problema sa bešikom.

žena u toaletu

Prirodno, mišići karličnog dna slabe sa godinama, međutim dodatni razlozi smanjenja njihovog tonusa mogu biti i:

  • porođaj,
  • epiziotomija (rez koji se pravi pri porođaju između vagine i rektuma),
  • trudnoća i
  • povećana telesna masa.

Ključno rešenje je upravo ojačati ove mišiće i povratiti njihov tonus jer su oni zaduženi za sprečavanje oticanja urina. Neka od mogućih rešenja za jačanje mišića male karlice mogu biti:

  • Lokalna primena estrogena
  • Kegelove vežbe za inkontinenciju
  • Pojas za inkontinenciju (predstavlja fizičku potporu bešici)

Lokalna primena estrogena deluje kao logično rešenje, s obzirom na to da je pad estrogena i doveo do pojave inkontinencije u menopauzi. Međutim, treba spomenuti da je estrogen u ovakvoj formi lek i da kao takav ima brojne kontraindikacije (poremećaji zgrušavanja krvi, migrene…), a isto tako i neželjene efekte (promene telesne mase, promene u zgrušavanju krvi…), te ne predstavlja idealno rešenje.

Sa druge strane, Kegelove vežbe su namenjene jačanju mišića karličnog dna i smanjenju učestalog mokrenja u menopauzi.

Kako se rade Kegelove vežbe?

Kegelove vežbe se izvode vrlo jednostavno i sa njima možete početi i ukoliko nemate nikakvih tegoba kako biste ih prevenirali.

Vežbe se rade sa praznom bešikom, na početku u ležećem položaju, a kasnije kada se uhodate možete ih raditi u bilo kom položaju tela, kad god Vam se za to ukaže prilika. Potrebno je da stegnete mišiće karličnog dna i da ih povučete na gore. Osećaj je najsličniji onome kada želite da sprečite odlazak u toalet u datom trenutku, odnosno da odložite mokrenje. Jako je bitno da aktivirate samo karlične mišiće, dok mišići stomaka i gluteus treba da budu opušteni. Tokom samog stezanja mišića ne zadržavajte dah, već dišite normalno kako biste obezbedili pravilan dotok kiseonika.

Ako prvi put radite Kegelove vežbe, karlične mišiće stegnite na nekoliko sekundi, a nakon toga ih opustite nekoliko sekundi. Kasnije kada se uhodate možete držati mišiće stegnutim tokom 10 sekundi, a nakon toga ih u narednih 10 sekundi opustiti. Vežbe treba ponavljati u 10 ciklusa (jedan ciklus je jedno stezanje i opuštanje), minimum 2-3 puta na dan, bez ikakvih ograničenja. Vremenom možete sve češće praktikovati ove vežbice.

Prve efekte Kegelovih vežbi možete očekivati nakon 3-6 nedelja, jer kako svim mišićima tako i mišićima karličnog dna treba vremena da povrate svoju jačinu.

Budite uporne i strpljive! Odvojite uvek deo dana u kome ćete se posvetiti sebi i svom zdravlju!

Tu smo za Vas!

Zdravlje je bogatstvo!

Komentari

Trenutno nema komentara.


    Kontaktirajte nasNaš farmaceut je tu u svakom momentu da odgovori na pitanja.

    Kako bismo Vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica koristi kolačice (cookies) U redu